۱۳۸۵ فروردین ۲, چهارشنبه

لی لی پوت

هممون فکر کنم کتاب انگلیسی سال دوم دبیرستان رو یادمون باشه که یکی از درساش درباره یه شهر منیاتوری تو هلند بود. ما دیروز یه سر به این شهر زدیم که خودشون بهش می گن Madurodam. یه هلند کوچیک شده. نمونه هایی از ساختمونهایی با معماری قدیمی و مدرن. کشتی ها، قطارها و حتی هواپیماها تو این شهر کوچیک زندگی می کنند. ساکنین این شهر 16000 نفرند که در شهری به مساحت 18000 متر مربع زندگی می کنند. چند تا از عکسایی که گرفتم می تونید ببینید. مقیاسها نسبت به نمونه های واقعی 1:25 است. هر ماکت رو باید 25 برابر کرد تا اندازه نمونه واقعی در بیاد.





پترس فداکار تو کتاب فارسی پنجم دبستان.البته اسم اصلیش" هانس برینکر" نه پترس.







۴ نظر:

ناز ÷سر قرن گفت...

che naz


:|

:)
از اون خندا ها نیست. هست؟
lol

محمد گفت...

مردم چقدر چیزن
سریع اسم سایتشون رو میذارن زیر عکس ها!!!

از زندگي گفت...

عكساي قشنگي بود! آره ياد پترس به خير. من نمي دونستم زمان شما هم اين درس توي كتابهاي درسي بوده :) فكر مي كردم لابد ديگه حذفش كردن! راستي سال نو مبارك و خوش!

دکتر فاوست گفت...

اگر سری به ویکی هانس برینکر بزنید می بینید که هانس در اصل قهرمان یک داستان دیگر هست و این پسری که انگشتش را کرد توی سد اصلا اسم نداشته و به عنوان قهرمان Haarlem شناخته می شده. منتها چون هانس در آمریکا شناخته شده است به اسم هانس معروف شده.
خانم فیبی کری (Phoebe Cary) در شعری که در این مورد سروده بود اسم این شخصیت را پیتر می گذارد که در ایران به پیتر "پترس" گفته میشود.