۱۳۸۵ دی ۲۳, شنبه

اسم خیابون به نام زنها

هنوز مشغولم با نوشتن این مشق های کلاسی. مثل اینکه خیال تمام شدن ندارن. فکرکنم دیگه دارم کم میارم.

لابلای خوندنام به مطالب جالبی برمیخورم از تاریخ ایران که با خودم میگم: اینجوریا بود و ما نمی دونستیم. یکیش دلیل اسم خیابون جردن تهران بود که گویا به افتخار اسم دکتر ساموئل مارتین جردن بنیانگذار آمریکایی مدرسه البرز گذاشتن که بعد از انقلاب شد آفریقا. اولین مدرسه دخترانه به سبک جدید هم یه خانم مسیونر آمریکایی به نام آنی استاکینگ بویس سال 1906 ساخت. البته اسمش رو روی هیچ کوچه وخیابونی نذاشتن.  راستی کسی میتونه اسم خیابونهای که به نام یه زن معروف باشه، اسم ببره؟ زمان شاه مثل اینکه فوزیه یا اشرف پهلوی بوده. بعد از انقلاب داریم؟

۹ نظر:

فرناز گفت...

من دو خیابان الان تو ذهنم هست...خیابان پروین اعتصامی و خیابان سمیه :)

نازي گفت...

سعي مي کنيم داشته باشيم! البته سعي مي کنيم...

آزيتا گفت...

هنگامه گلستان در غياب شوهر گور به گور شده اش که کارش گرفتن عکس از زنهای هرزه در شهر نو بود ؛می خواهد آزادانه مثل مهرانگیز کار و شیرین عبادی و رويا طلوعي در هلند و فرانسه و همه جای اروپا خود فروشي بكنند، تا از دست مفسدين آنجا ؛ با پيشنهاد سيا و موساد ، جایزه بگیرند . خاک بر سر شما زنها که آخر عمری برای گرفتن جایزه و امثال آن ؛ از دست اروپائيها و مردهای زن لیسي مانند شیراک؛ به خود فروشی افتاديد تا صاحب جايزه شويد

saba گفت...

سلام من دوسته مهرنوشم جونم . عکسای جینا رو دیدم کیف کردم . نانازی چه ناز نازی داره . آخه . از پاخوردن جینا شنیده بودم . ولی ندیده بودم جالب بودند .

کامران گفت...

بولله خودم تو و خورشید خانم و اون حرومزاده سوم رو سنگسار میکنم.دوران فاحشه گری تموم شد. تلاشتون بی نتیجه است.

هانی گفت...

تو ارومیه قبل از انقلاب خیابان "فرح" هم بود. که الان شده شهید باکری. البته بعد از انقلاب شده بود شهید علی باکری، اما چون علی باکری جزو گروه مجاهدین خلق بوده، بعدها کردنش شهید مهدی باکری (داداش علی) !
تازه برای بالا بردن آمارت می تونی دنبال اسم گلهایی بگردی که رو کوچه خیابونا میگذارن.

ramin گفت...

خيابان اشرف پهلوي بعد از انقلاب به نام يكي از شهداي مجاهدين بنام فاطمه اميني تغيير نام داد ولي الان نميدانم اسمش چي شده؟نزديك خيابان خوش

همزاد گفت...

من يه دختر چهارده ساله ام. ولي فكر نمي كنم زنا و دخترا بايد براي نشون دادن ارزش خودشون دنبال اسم گذاري يه خيابون باشن.

نسرين گفت...

شما ها واقعا بيكاريد وقتون را توي اين كارها ميگذاريد.