۱۳۸۶ شهریور ۱۷, شنبه

قانون حمایت از مردان خانواده

سایت میدان یک نظر سنجی گذاشته در ارتباط با لایحه جدید "حمایت از خانواده" که گویا  نویسندگان آن قانون حمایت از مردان خانواده را در دستور کار خود داشتند. اجازه ازدواج مجدد مرد که در قانون فعلی با اجازه زن اول موثر است در لایحه پیشنهاد شده محدود به رای دادگاه شده و دادگاه اگر مرد شرایط مالی لازم را داشته باشد و  بتواند "عدالت" را رعایت کند اجازه ازدواج مجدد رو به او میدهد. به زبان ساده تر اگر آقای محترمی پول داشته باشند می توانند ازدواج کنند بدون اینکه دیگر به اجازه همسر فعلیشان احتیاج باشد. آن بخش عدالت  هم معلوم نیست قبل از ازدواج مجدد چگونه فهمیده میشود. پس مهم فقط پولدار بودن است و بس. این یک نمونه از این قانون "حمایتی" بود. دیگر خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. در صورت تصویب این لایحه وضع قانونی زنان از آنچه در حال حاضر هست هم بدتر خواهد شد و ما یک عقب گرد کامل به گذشته خواهیم داشت. پس حداقل کاری که میتونیم کنیم اینه که دربارش بنویسیم و بگیم که چقدر این قانون جدید ضد زن هست. توی سایت میدان میتونید مقاله ها و مطالب مختلفی رو پیدا کنید در این باره. من به زودی اگه شر این پایان  نامه از سرم کم شه میخوام یه مقاله بنویسم و نشون بدم در طول تاریخ چطوری قوانین خانواده همیشه نشان دهنده پیشرو بودن دولتها و یا واپس گرا بودنشون بوده.

۳ نظر:

ماكان گفت...

يعني تو فكر مي كني قوانين خانواده به موفقيت دولت ها ربط داره!؟؟!

جواد غلامی گفت...

تا زمانی که ما قوانینمون از فقه نشات می گیره وضع همینه قوانینی که زن رو به چشم یه کالا نگاه می کنه اینا حتی از خود قران هم پیشی گرفتن شما وقتی سوره نسا رو می خونین که ازدواج مجدد اقایون رو اجازه داده مبینین که خود خدا حرفش رو نقض می کنه و می گه که مردا هرگز نمی تونن عدالت رو رعایت کنن حالا اینا کاسه داغ تر از آش شدن....

همتا گفت...

هورا........... بالاخره به روز كردي !‌ آفرين ...باريكلا...... الان اينقدر خوشحالم كه نگو.... دكتر گفت مسائل جنسي ات به خودت ربط داره و هيچ كس هم نمي تونه بگه غلطه ولي بايد سر حال باشي.... همين الان از دكتر اومدم . راستي لوگو نظر سنجي رو هم گذاشتم رو وبلاگ. كسي كه نمياد بخونه وبلاگ منو ...ولي خب چرا ميان. فاميلامون مي خونن. دوست و نادوست ها هم مي خونن . ديگه هيچي . الهي سلامت باشي . الهي همه دنيا سلامت باشن ... تنها هم نباشي .