۱۳۸۷ آبان ۲۶, یکشنبه

امید برای تغییر

شاید به نظر بعضی ساده لوحانه بیاد ولی اومدن اوباما باعث شد در عین نا امیدی یک کورسوی امیدی پیدا بشه و یه خرده امیدوارم  کنه که امکان داره تو ایران هم  بشه تغییری ایجاد کرد

این چند روز دارم همش فکر میکنم که واسه انتخابات سال آینده چه کار میشه کرد. بین همه آدمهایی که قابلیت نامزد شدن دارن، هر چی میخونم می بینم هیچکس رو در حال حاضر بهتر از خاتمی نداریم.  حالا دوباره امکان داره همون حرفهای تکراری این چند سال گذشته  شنیده بشه که مگه خاتمی چی کرد. به نظر من فقط یک نگاهی به سه سال گذشته ایران میتونه نشون بده که خاتمی چقدر فرق داشت و چه کار کرد. و البته مگه در حال حاضر گزینه دیگه ای هم وجود داره؟

من فکر میکنم قانع کردن خاتمی برای اومدن به صحنه انتخابات تنها کاری که تو این شرایط میشه کرد. من تو ایران نیستم و نمیتونم از شرایط اونجا تحلیل سیاسی بدم و البته تحلیل گر سیاسی هم نیستم. اینم میدونم ( البته شنیدم) که مردم ناامیدتر از همیشه ان و به نظرشون که حضور و مشارکت اونها هیچ تاثیری نداره. باز هم اگه فکر میکنید هیچ تغییری ایجاد نمیشه یه خرده تلاش کردن که مشکلی ایجاد نمیکنه. اگه نشد هم همون بود که شما فکر میکردید ولی حداقل یه کاری انجام شد و نتیجه نداد.

من فکر کنم اونهایی که انتخابات سه سال گذشته رو تحریم کردن متوجه شدن که چه تصمیم اشتباهی گرفته بودن. تکرار اون تصمیم فقط شرایط رو بدتر میکنه.  اومدن خاتمی حداقلش اینه که ایران رو از انزوای بین المللی حال حاضر نجات میده. شرایط اقتصادی و اجتماعی سه سال گذشته فکر نکنم نشان دهنده پیشرفتی بوده باشه. حداقل میبینم که سخت گیریهای اجتماعی از دوران خاتمی بیشتر شده. یه مثال کوچیک بیشتر امنیتی شدن  کشوره. برگشت دوباره گشت های بسیج، محدود کردن حضور زنها در فضاهای عمومی (  مثل محدود کردن اونها برای حضور در دانشگاه ها، سخت گیری در پوشش زنها و حتی مردها) و خبرهایی که از گوشه و کنار در مورد محدودیت های فعالیت های فرهنگی شنیده میشه. من هنوز نشنیدم کسی اظهار کنه که حتی در یک مورد وضع از دوران خاتمی بهتره. مسائل اقتصادی هم مضاف بر همه اینها  بر اساس خبرهایی که شنیده میشه.

من این همه آسمون ریسمون به هم بافتم که بگم هنوز خاتمی تنها گزینه و در شرایط حاضر بهترین گزینه ای است که ما میتونیم امید داشته باشیم که تغییری ایجاد کنه و تلاش برای اومدن اون تنها کاریه که این روزها از دستمون برمیاد.

۶ نظر:

کاوه گفت...

مساله به این سادگیها نیست. ایران امروز کشوریه که تمام ذخایر ارزیش حیف و میل شده و اثر این کار چند ماهه دیگه رو میشه و احتمالا بحران اقتصادی شدیدی در راهه. اگه خاتمی بیاد احتمال داره تمام عواقب تصمیمات دولت نهم تو دوره اون سر باز کنه و به شدت تخریبش کنه. مطمئن باشه اگه ایران دچاری بحران اقتصادی شدیدی بشه، کسی براش روابط بین المللی ایران معنی نمی ده. مردن امروز به اقتصاد خرد خانواده هاشون فکر می کنن.

ايده گفت...

اگر و تنها اگر !!!
!...!

روح افزا گفت...

سعی کن خودت خاتمی تر از خاتمی باشی تا بتونی کاری برای این مملکت بکنی. حاضری؟
لیلا: من منظورت از خاتمی تر از خاتمی بودن نمیدونم چیه. اگه دوست داری بیشتر توضیح بده.

اينك فلسفه گفت...

پرونده‌ی شماره 2 با موضوع قدرت، حقوق و دانش منتشر شد...

شقایق گفت...

خاتمی عزیز
آره همون خاتمی آشنا
عجب مرد بزرگی بود! به این بزرگی -------------------------------------------------------------------
دیدی چقدر بزرگ بود!
البته با تو موافقم اصلی ترین و مهمترین و بارز ترین وجه برتری خاتمی به احمدی نژاد قیافشه
نه؟

رها » Blog Archive » شرکت میکنم و به خاتمی رای میدم گفت...

[...] دعوت معصومه و در پیرو پست قبلی دوباره درباره انتخابات مینویسم. چرا من فکر میکنم شرکت [...]