۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

"مردم واقعی" یعنی چه؟

در روزهای شلوغی ها مرتب میشنیدیم برای بی اعتبار کردن یک حرکت آن را وصل میکنند به بالاشهر تهران. مثلا این بالاشهریهای تهرانن که شعارهای غیر مذهبی میدن و یا این بالاشهری ها هستند که دارن میریزن تو خیابون و مخالف احمدی نژادن و از آن ور برای اینکه نشان دهند که نه این حرکت " مردمی" است مثال میآوردند که نه ببینید زنهای چادری و محجبه هم هستند. ببینید ملت از پایین شهر هم هستند. مگر چه اشکال دارد حرکتی از شمال شهر تهران شروع شود؟ مگر اصلا بیشتر حرکتهای اجتماعی از سوی طبقه متوسط آغاز نشده است ( حتی انقلاب 57) و بعد به دیگر گروههای اجتماعی کشیده شده؟ اصلا مگر کسی که بالاشهری هست و حالا تیپش به قول بعضی ها " غربی" است اعتراضش نمیتواند "واقعی" باشد؟ ایا مگر همین گروه متوسط رو به بالای کمتر مذهبی یا غیر مذهبی نبودند که در سی سال گذشته به بهانه " غربی بودن" سرکوب شدند؟ آیا ما هم باور برمان داشته است که " مردم حقیقی" مذهبی و پایین شهر نشین  هستند؟ و آنهایی که " بالاشهری" هستند و حجابشان رو بهشان تحمیل کرده اند و کمتر مذهبی هستند یا اصلا مذهبی نیستند " مردم واقعی" نیستند؟ چه کسی این مرزبندیها را میکند و از آن سود میبرد؟

مرتبط:

شعارهای انتخابات و طبقات اجتماعی

۴ نظر:

بهنام گفت...

درجمهوري اسلامي بالا و پايين وجود ندارد.شمال و جنوب هم ندارد.هر وقت در مصاحبه هاي روز قبل از راهپمايي يا در حين راهپيمايي گفتيد"شركت در راهپيمايي يك تكليف شرعي است".شما" مردم" هستيد.كاري هم با حجابتان و گيسهاي دم اسبي تان ندارند...در غير اينصورت جزئي از "آستين امپرياليسم" خواهيد بود،حتي اگر از قاب پوشيده در چادرصورتتان ؛ فقط يك چشم پيدا باشد!!

n!MA گفت...

مردم فقیر و مذهبی برای این مهم ترن که جمعیتشون بیشتر.

کاوه گفت...

این روزها با توجه به روند حرکت اقتصادی کشور اینگونه مرزبندیها عملا در حال رنگ باختن بوده و همگان در حال معترض شدن هستند.

رحمتی گفت...

مردم واقعی کسانی هستند که:
درست می فهمند
درست تصمیم می گیرند
درست عمل می کنند
و انگیزه درست دارند
چه در بالای شهر باشند چه در پایین شهر ، چه در وسط شهر و چه در بیرون شهر!