۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

یه سوزن به خود...

خب این کمپین مردهای با روسری برای من یکی یکبار دیگه ثابت کرد ( اگر هم تا حالا ثابت نشده بود الان شد) که:

۱- مردها در حمایت از همدیگه  برای اهدافشون  بسیار بیشتر با هم همبستگی و همراهی نشون میدهند تا  ما زنها.

۲- متاسفانه بسیاری از زنها ( به دوستان بر نخوره) منتظرن که مردها کاری رو شروع کنند که بعد پشت سرشون با ذوق و شوق زاید الوصفی راه بیفتند. اگر همون حرکت رو یک زن انجام بده بارها دیدیم که یا مسخره اش کردن و یا کاملا بی تفاوت ازش گذشتن. همین موضوع حجاب اجباری یکی از اونهاست. بارها دوستان در جنبش زنان وقتی خواستن حرکتی رو از این دست شروع کنن حتی خیلی از همکارهای خودشون ( که حالا از این حرکت مردها سر از دست نمیشناسن و اون رو به مبارزه به حجاب اجباری تعبیر میکنن) گفته اند که حجاب اولویت ما نیست و   یا اینکه در این مقطع ( در همه مقاطع اتفاق افتاد) یک حرکت افراطیه.

بهتره بعضی وقتها یه خرده برگردیم و مرور کنیم نگاه و حرکات خودمون رو. متاسفانه هنوز بسیاری از حرکتها ( حتی آنهایی که برای دفاع از حقوق زنان است) اگر مبتکرش مردها باشند تا  زنها بیشتر مشروعیت پیدا میکند و مخاطب میگیرد.

۵ نظر:

شادی گفت...

بازم مرسی لیلا جان! بازم حرف دل من و خیلی های دیگه!

حسین گفت...

درود بر تو ماه بانوی ایرانی.

n!MA گفت...

فکر کنم دلیل اینکه زن ها در مورد حجاب اجباری همبستگی نشون نمی‌دن اینه که واقعا همبستگی وجود نداره یعنی فکر نمی‌کنم عده زیادی باشن که مشکلشون با حجاب اجباری به حدی باشه که حاظر به هزینه دادن باشن.

Gholi گفت...

دلیلش بر می گرده به جنسیت، جنس برتر بودن یا ضعیفه بودن یا ...

مرد ایرانی گفت...

من هم یادمه که همه جا گفتند این پیشنهاد خانم علی نژاد بوده که مردها به این حجاب اجباری اعتراض کنند و مخالفت خودشون را نشان بدهند. شما که از عدم حمایت هم جنس های خودت شکایت داری حالا چرا سنگ آقای خبرنگار رو به سینه می زنی؟ شما هم که داری کار این خانم را بی ارزش می کنی ؟ زن ستیزی در نهاد خود خانم هاست بهتره به قول خودت یک سوزن به خودت بزنی و ببینی که نمی توانی پیش رو بودن مسیح را ببینی بعد بشینی نظریه بدی که "- متاسفانه بسیاری از زنها ( به دوستان بر نخوره) " حالا جاداره که یکی به خودت بگه همه پیشنهاد این حرکت را از خانم مسیح علی نژاد شنیدند شما بهت برنخوره!