۱۳۸۵ خرداد ۳, چهارشنبه

دوباره شلوغ شد

دانشگاه تهران دوباره شلوغ شده. امروز که اومده بودیم دانشکده رو دیوارا نوشته بودند" کوی دانشگاه دوباره به خاک و خون کشیده شد"،" 18 تیر دوباره تکرار شد" و... نوشته بودند که 15 دانشجو دستگیر شدند 7 نفر زخمی و یگان ویژه تمام طول شب جلوی کوی دانشگاه بوده و هنوز هم هست. امروز ساعت 12:30 دانشکده ادبیات تجمع و الان آهنگ
" یار دبستانی" داره تو دانشکده پخش میشه. ملتهب بودن فضا کاملا حس میشه.


ساعت 1 بعد از ظهر دانشگاه تهران بودیم. بچه ها جلوی دانشکده فنی به اعلامیه یکی از بچه های دانشکده علوم اجتماعی گوش می دادند که در کنارش پسری یک بلوز خونی رو دستش گرفته بود. بعد سرود " ای شهید" خونده شد و بعد در حال خوندن سرود " یار دبستانی" به سمت دانشکده های ادبیات و هنر برای تشویق بقیه دانشجوها به پیوستن به اونا سرازیر شدند. بعد هم به طرف یکی از درهای بسته دانشگاه سمت حرکت کردند و پشت در رو به خیابون در حالیکه پلیس بیرون در ایستاده بود شعار " مرگ بر دیکتاتور"، دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" " رییس انتصابی استعفا استعفا" و ... سر می دادن. نیروهای پلیس خیلی زیاد نبودند حدود 20-30 جلوی درهای خیابون انقلاب و البته 2 نفری یا 3 نفری تا خیابون فلسطین دیده می شدند. خیابون 16 آذر هم پلیس نبود. جمعیت دانشجوها 500- 700 نفر بود حدودا. بعد از در با خوندن سرود سمت دانشکده حقوق و بعد دوباره دانشکده فنی رفتند.تا وقتی من اونجا بودم اتفاق قابل توجه و خاصی نیفتاد. و مثل تجمع های دیگه بود. با توجه به اینکه بچه ها درباره کوی می گفتند انتظار داشتم جمعیت زیادتری ببینم. بچه ها بین شعاراشون به طرفداری از ترکها و تبریز هم شعار می دادن.
بچه ها میگفتن دیشب بعد از اینکه کوی آروم شد وبچه ها رفته بودن بخوابن نیروی انتظامی اومده تو کوی و یک سری رو دستگیر کرده.بچه ها تعداد دستگیریها رو از 7- 20 نفر می گفتن.

۱۰ نظر:

محمد گفت...

عکس نگرفتی؟

hanieh bakhtiar گفت...

سلام لیلا جون . خوبی ؟ بابا من خیلی ازت بی خبر بودم دختر..چی کارا می کنی؟ بابا مملکت خیلی شلوغه...
دلم برات خیلی تنگ شده..یاد ما بکنین وقتی با همین
قربانت
هانی

فريده گفت...

سلام ليلا جون
خوبي؟دلم برات تنگ شده.

سعيد گفت...

نتاسفانه ما مردمي داريم كه از سواد و اطلاعات سياسي خوبي برخوردار نيستند . و اين رژيم هم همين رو ميخواد . جماعت بي سواد و گرسنه . براي اون دسته از هموطنانم كه از روي سادگي و بي سوادي به احمدي نژاد راي دادن متاسفم . به نظر من لياقت اين مردم بيشتر تز اين نيست .

kavian گفت...

سلام بر دانشجویان آزاده که همیشه یار و یاور مردم بوده اند. و هراس از خرابی نداشته باشیم که خرابی چونکه از حد بگذرد آباد میگردد. زنده باد آزادی ننگ بر چماق بدست

قوی سیاه گفت...

برنامه 49 رادیو کالج پارک رو چک کن:)
www.radoicp.com

نجمه گفت...

]حال بچه هاي زخمي چطوره ؟اونهايي رو كه گرفتن هنوز ازاد نكردن؟

نيما گفت...

سلام به ازادي فردا را انتظار مي كشم و بس

واي به روزي كه دانايان خاموش مانند و نادانان ياوه بافند


قربون شما

mehdi گفت...

salam misheh ba man tamas begirid

هوی جوری گفت...

شما تو این تجمع 22 خرداد شرکت نمی کنید؟ امضاتون رو ندیدم نه امضای شما نه امضای شادی صدر رو ؟ چرا حمایت نکردید؟