۱۳۸۵ مهر ۱۹, چهارشنبه

پریشب تا ساعت 3 نصف شب داشتم درس می خوندم. 4 ساعت از پشت میز تکون نخوردم. باید به عنوان رکورد توی زندگی تحصیلیم ثبت بشه. تا حالا همچین کاری نکرده بودم.
واسه خوندن یه مقاله 30 صفحه ای کلی وقت گذاشتم. کلی وضع لغت انگلیسیم خرابه.

مقاله جالبی بود البته. درباره وضع زنان در صدر اسلام. دوران جاهلیت بر اساس این مقاله که خانم لیلا احمد نوشته. وضع زنها در دوران جاهلیت به اون سیاهی که ازش صحبت میشه نبوده. اون از خدیجه به عنوان یک زنی که در زمان جاهلیت زندگی می کرده نام می بره که یک زن تاجر بوده و وقتی که 55 سالش بوده اسلام میاد پس عملکردهاش در اصل بر اساس فرهنگ جاهلیت بوده. یا زنی مثل هند که اون هم شخصیت فوق العاده قوی داشته. بر اساس این مقاله توی او دوران زنهایی بودن که کلید دار کعبه بودن. و اضافه می کنه که زنها حق طلاق داشتن. اون تغییراتی رو که به ندرت در زمان پیامبر در وضعیت زنان در عربستان اون موقع رخ میده رو توی این مقاله مرور می کنه.

اسم مقاله هست:Women and the Advent of Islam

اینجا می تونید یه مصاحبه با اون رو ببینید.

۷ نظر:

مهرنوش گفت...

بابا درسخون !!!

بابا گفت...

خوبه یذره درس خوندی.به فال نیک می گیرم.

مجید گفت...

لینکی که گذاشتی از اینجایی که من هستم کار می‌کنه.

تحلیل این حقیر از موضوعی که مطرح نموده شد این می‌باشد که احتمالا در زمان جاهلیت زن‌ها را تا به آن حدی زنده به گور می‌نمودند که تعدادشان رو به نقصان نهاده بوده می‌باشد، متعاقب آن و بر طبق اصل صفر اقتصاد که گروهی کج‌فهم بداندیش به آن قانون عرضه و تقاضا هم می‌گویند، آن عرضه کم باعث می‌شده بوده است که اعراب زنان را روی سرشان بگذارند و حلوا حلوا کنند و از این گذر، زنان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

Persian Architect گفت...

Leila khanoom what happened to your english blog.?

مهدی گفت...

سلام. امروز یودیت بهم میل زد. پس چرا آپدیت نمی کنی؟

مقداد توانانيـــــــــــــا گفت...

سلام
متنهاي شما رو خوندم راستش توي كامنتي كه براي قوي سياه گذاشته بوديد آشنا شدم
چقدر زيبا نوشتيد جدا لذت بردم شما عالي نثر آزاد مي نويسيد .
دوست دارم تبادل لينك كنيم

علی دولت گفت...

نمیخوام از اسلام دفاع کنم ها!امّا تو قرآن و تفاسیر مختلف هم هست که فقط تو یکی 2تا قبیله اینکارو میکردن میفهمین یعنی از قبایل دیگه زن میگرفتن ولی دختراشونو زنده به گور میکردن و با زناشون خوب نبودن