۱۳۸۵ مهر ۱۶, یکشنبه

میان ماه من تا ماه گردون...

بعد از حرفهای جک استر درباره پوشش زنان مسلمون توی انگلیس. بحث درباره این موضوع دوباره داغ شده اینجا. دیروز روزنامه گاردین حدود 5-6 صفحه روزنامه رو به این موضوع اختصاص داده بود و نظرات مختلف رو منعکس کرد. یکی از مقاله ها درباره یه دختر ی بود که اینجا به دنیا اومده و از 20 سالگی تصمیم گرفته حجاب کامل داشته باشه. حجاب کامل یعنی اینکه صورتشون رو هم می پوشونن و فقط چشماشون معلومه. جالب اینه که تو خانواده این دختر هیچکس اینطور حجاب نداشته. اون میگه با حجابش مشکل نداره و خیلی دوستش داره و این انتخابش بوده و دوست نداره کسی بهش بگه چطور لباس بپوشه . یکی از مسائلی که توسط چند تا استاد دانشگاه مطرح شده اینه که وقتی یکی از شاگردهای ما حجاب اینطوری داره با احساس راحتی نمی کنیم. فکر می کنیم نمی تونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم. عقیده داشتن حالت صورت توی ارتباط برقرار کردن توی تدریس خیلی مهمه و با دانشجوهای محجبه نمی تونیم ارتباط برقرار کنیم. اون دختر محجبه البته تو مقاله اش گفته که مشکلی نداره و به عنوان یک معلم تونسته ارتباط خوبی برقرار کنه با دانش آموزاش.

این بحث همچنان ادامه داره و جک استرا عقیده داره بالاخره باید فضا برای این بحثها باز بشه. اون میگه با حجاب زنها مشکلی نداره ولی پوشش صورتشون ارتباط برقرار کردن رو براش سخت میکنه.

استفاده از پوشش صورت تو انگلیس مثل اینکه داره روز به روز بیشتر میشه. دخترای جوون مسلمون گفتن ما سواد داریم _ بر خلاف مادرهامون_ و می تونیم دستورات دینمون رو بخونیم و بهش عمل کنیم. این هم بخشی از دستورات دینی ماست.

میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

۴ نظر:

نسیم گفت...

ببین وقتی من رفته بودم مکه با بعضی از خانومهای عرب اونجا که حرف می زدیم به ما که صورتمون رو نپوشونده بودیم میگفتن شما بی حجابین!!!!!!!!!! ولی به هرحال این مساله فکر نمی کنم به استرا یا هر سیاستمدار دیگه ای مربوط باشه! یه قضیه کاملا شخصیه!! این آقای استرا در اثر معاشرت زیادی با جمهوری اسلامی آلودگیهای جدید به آلودگیهای قبلیش اضافه شده:))))

فريده گفت...

سلام ليلي جان
درود بر تو . راستي چه زيبا و آموزنده مي‏نويسي. متشكر

yasinaz گفت...

salam.poosheshe soorate zan yek dastoore eslami nist va %100 yek rasme aarabi hastesh.

علی دولت گفت...

این دیگه دروغه یعنی مسلمونای شیعه به اینا اعتقاد ندارن!