۱۳۸۵ دی ۱۱, دوشنبه

مجوز ارشاد برای وبلاگ

من نمیدونم این موضوع مجوز گرفتن برای وب سایتهای چقدر جدی هستش. توی وبلاگها هم خیلی کم ازش مطلب دیدم. نمی دونم واسه اینه که قضیه مهم نیست و جدی نیست یا اینکه کلا وبلاگستان تصمیم گرفته موضوع رو با سکوت برگزار کنه. اینکه وزارت ارشاد مهلت پروانه گرفتن معلوم میکنه و بعدش هم میگه اگه کسی مطلب ممنوعه بنویسه اول تذکر میده و بعدش هم امکان داره سایت مورد نظر فیلتر بشه یعنی همون سیری که واسه روزنامه ها بکار میره خب مضحکه. یعنی از فردا باید مثل بستن فله ای روزنامه ها شاهد فیلتر شدنهای فله ای باشیم.

 " در اين آئين نامه از انتشار مطالب الحادی و کفر آميز و مخالف موازين اسلامی، ترويج اعمال مغاير امنيت ملی، اشاعه منکرات و ترويج مطالب مغاير با عفت و اخلاقی عمومی، توهين به اقوام و مليت های مذهبی، توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی، تبليغ پايگاه های اطلاع رسانی غير مجاز و آموزش مقابله با فيلترينگ به عنوان تخلفاتی نام برده است که با آن می توان جلوی فعاليت سايت ها و وبلاگ را گرفت و مديران آنها را به دادگاه معرفی کرد"

همون جملات کلی که همیشه واسه ساکت کردن روزنامه ها و مجله ها استفاده شده و حالا هم به وب سایتها و وبلاگها رسیده.  اینکه من تو وبلاگم بنویسم با دوست پسرم رفتم بستنی خوردم هم  میتونه ممنوعه باشه  و به اسم چاپ مطالب خلاف عفت عمومی سایت رو فیلتر کنه. مثل همیشه دست هر گونه اعمال سلیقه بازه.

فکر کنم مهمه که وبلاگ نویسها بگن که چطور میخوان با این موضوع برخورد کنن. به چشم یک قانون بهش نگاه میکنن و ازش تبعیت میکنن؟ یا بهش اعتراض میکنن و به عنوان اعتراض ثبت نام نمیکنن؟ یا نامه ای به وزارت ارشاد مینویسن و اعتراضشون رو میگن؟ هر کدوم از این اقدامات بهتره که  دربارش تصمیم گرفته بشه. قضیه فیلترینگ و سانسور الان خیلی جدیتر از گذشته است و اگه تا حالا بعضی ها فکر میکردن برای همسایه است الان می بینن که نه واسه همه هست.

۱۵ نظر:

haji washington گفت...

jaleb bood, etefaghan bayad dar in bare nevesht. ziad ham nevesht.

amin گفت...

بهترین کاری که می شود کرد
این است که کاری نکرد
اگه کسی محل نذاره خودشون خوب میشن
مگه میشه این همه وبلاگو بست !!!!!!!!!!

خورشيد گفت...

یه چیزی نوشتم در این مورد لیلا.

bamdad گفت...

ایران خیلی دوست داره در صدر اخبار دنیا باشه اینم یکی از راه هاست !!!!

SoloGen گفت...

من موافق‌ام که باید نوشت و زیاد هم نوشت. سکوت‌مان فایده‌دار نخواهد بود. من خواهم نوشت.

مهدي گفت...

بايد كاري كرد كه از اين طرح استقبال نشه !

فرناز گفت...

لیلا جان! من شخصا وبلاگم را ثبت نخواهم کرد؛ اقدام اعتراضی گروهی هم به این قانون توهین آمیز بی سر و ته صورت بگیرد از آن حمایت خواهم کرد. به نظر پیشاپیش یک طرح شکست خورده هست.

حاجی کنزینگتون گفت...

من در پاسخ به حمید می نویسم که طراحی و صحفه بندی روزنامه کیهان در مقایسه با روزنامه های دنیا، جوکه و به قول تو بچگانه ولی دلیل نمی شه مخوف ترین روزنامه ایران نباشه. دوستان راستی ما زیاد به ظواهر اعتنا ندارند، مهم نقشه شومشونه.

امير حسين گفت...

هرچقدر يك چهارچوب توتاليته به استبداد مطلق نزديكتر شود اين توهم براي صاحبان استبداد بوجود مي آيد كه آنها صاحب جان و فكر مردم هستند و مردم نبايد به جز تفكر مورد نظر آنها تفكر ديگري داشته باشند

یاس گفت...

واقعا باید فکری کرد من هم فکر نمیکردم تا این حد جدی باشه ...

mahmood گفت...

سلام. اونا فقط و فقط فکر می کنند با این کارا میشه جلوی آگاهی رو گرفت. یکی نیست بهشون بگه این ره که تو میروی به ترکستان است. وبلاگ و مطالبت چسبناکه. تبریک میگم بهت!! موفق باشی...

farid گفت...

عالی بود ممنونم

ma گفت...

salam beh hameye khoshgeial

Travertine گفت...

قشنگ یعنی تعبیر عاشقانه اشکال ...

لینک های مربوط به مصوبه ساماندهی وبلاگ ها و وب سایت ها گفت...

[...] و من: نامه سرگشاده بیلی و من به وزیر ارشاد  رها: مجوز ارشاد برای وبلاگ  زد فاکتور :‌ بياييد خائنان را بشماريم  فواد : [...]