۱۳۸۵ دی ۱۰, یکشنبه

سال نو

از امروز آتش بازیها به مناسبت سال نو میلادی شروع شده وصدای ترقه و فشفشه گاهی وقتها ادم رو یاد چهارشنبه سوری ایران میندازه با این فرق که اینجا تو هر کوچه و خیابونی آتیش بازی نمیکنند و محلهای خاصی هست براش.

چند ساعت دیگه به آخر سال 2006 - البته به وقت اروپای مرکزی- نمونده.شاید خوب باشه آرزو کنیم که سال دیگه جهان به یه جای امن تر واسه زندگی تبدیل بشه. بلای جنگ کشوری رو نگیره و آدمها با خیال راحتتر زندگی کنن و توی خبرها کمتر از بدبختی  بشنویم.

سال نوی میلادی شاید واسه ما ایرانیها معنایی نداشته باشه ولی اگه به چشم شروع یه چیز نو بهش نگاه کنیم میتونه امید دهنده باشه. میتونیم ازش به عنوان بهانه استفاده کنیم و خودمون هم یه خرده نو شیم. اگه منتظر یه فردایی بودیم که کاری رو که همیشه عقب مینداختیم انجام بدیم الان موقع خوبی شروع کنیم. از فردا مهربونتر، فعالتر و امیدوارتر باشیم و سعی کنیم بیشتر زیبایی های دنیا رو ببینیم شاید بهتر زندگی کردیم.

خیلی متن رمانتیکی شد.نمیدونم چرا ولی من واقعا دوست دارم سعی کنم یه خرده مثبت تر به دنیا نگاه کنم.

بهر حال، هرجا هستید سال نوتون مبارک. به خدا غربزده نشدم.

۱ نظر:

حاجی کنزینگتون گفت...

سال نو میلادی تو هم مبارک. من هم فکر می کنم انفدر روزهایمون مملو از خبرهای خونو خینریزی شده که بهتره هر فرصتی رو برای جشن گرفتن با هم دیگه و کمک به صلح غنیمت بشماریم. من که فکر نمی کنم بحث غربزدگی باشه. بحث دم رو غنیمت بشمار و به فکر دیگران هم باشه.