۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

مقدمه

صحبت از حقوق جنسی رو خیلی وقته تو وبلاگم شروع کردم. اینجا ، اینجا ، اینجا و اینجا میتونید نمونه هاش رو ببینید. هیچوقت از زندگی جنسی خودم ننوشتم و احتمالا نخواهم نوشت به این دلیل که با اسم واقعیم مینویسم و خیلی شاید دلم نخواد دیگرانی که نمیشناسم ولی آن ها من رو میشناسند شریک کنم در روایتهایم و دلیل دیگر آنکه نمیخواهم نوشته هایم فردا مدرک جرمی بشوند در محکمه ای احتمالی.


ولی فکر میکنم کسانی که در وبلاگستان شروع کردن از تن‌هاشان و از خواسته های تن‌شان نوشتن تابوی بزرگی رو شکستند >به سمت آگاهی دادن به دیگران درخصوص نیازها و خواسته ها و لذت‌های گروهی از جامعه که تا حالا به اجبار سکوت کرده بودند.


>تاریخچه نوشتن علمی از تن و خواسته ها و تمنیات یک زن در غرب که به نظر ما در این زمینه پیشرو بوده هنوز به صد سال هم نرسیده. و تقریبا از دهه دوم قرن بیستم برخی از زنان شهامت به خرج دادن و شروع کردن از خواسته‌های تنشون و نیازهای جنسیشون نوشتن.


البته اولین نوشته‌ها از شیوه‌های جلوگیری از بارداری شروع شد که در غرب نوشتن از ابزار جلوگیری از بارداری در اون زمان خودش گناه کبیره به شمار میرفت و بودند بسیار از کسانی که در انگلیس به خاطر نوشتن از اون و ترویجش به زندان محکوم شدند. و بعدها ولی برخی ها با شجاعت هر چه بیشتر از این نوشتن که زنها هم همانند مردها از رابطه جنسی لذت می‌برند و خواهان یک رابطه جنسی لذت بخش هستند.


اینها رو نوشتم که به خودم وشاید به خوانندگان اینجا قول بدم که شروع کنم به نوشتن از تاریخچه‌ی صحبت کردن از خواسته‌های جنسی توسط زنان و ادامه بدم با صحبت کردن از اون چیزی که « انقلاب جنسی» نامیده شد و کلا یک بحث تاریخی بسیار ساده و خلاصه از این داستان.


اینجا مینویسم که به راحتی نتونم بزنم زیر قولم. البته من خیلی متخصص نیستم ولی خوندن یک سال فوق لیسانس تاریخ زنان اطلاعاتی رو بهم داد که شاید بتونم بخشیش رو اینجا بنویسم. معلومه که اگر کسی در این زمینه موضوعی به نظرش جالب اومد خوشحال میشم دربارش صحبت کنم و صد البته استقبال میکنم اگر پیشنهادی در این مورد بود.

۲ نظر:

qq گفت...

فقط یه بار تو کامنتهای بلوط ضمن اظهار تعجب از اینکه اون با واژن حال می کنه نوشتی که تو با کلیتروس بیشتر حال می کنی!

parastoo گفت...

مشتاقانه منتظرم.

و این‌که شاید خوب باشه درباره‌ی رویکرد فمینیست‌ها (با گرایش‌های مختلف) درباره‌ی دو تا موضوع نسبتاً مرتبط یعنی روسپی‌گری و پورنوگرافی هم بحثی باز بشه.