۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

چند سوال اندر باب و عشق و سکس و اخلاق

"اخلاق" در یک رابطه به چه معناست؟ وقتی دو نفر رابطه جنسی با هم برقرار میکنند چه چیزی در این رابطه " اخلاقی" هست و چه چیزی نیست؟ مرز این "اخلاق" کجاست؟ چه چیزی این مرز رو مشخص میکنه؟ قانون، دین، یک قرار شخصی؟ آیا اصلا نهادی حق داره برای یک همچین رابطه ای مرز " اخلاقی" مشخص کنه؟ آیا "اخلاق" با " عشق" ربط داره در یک همچین رابطه ای؟ چه نوع رابطه جنسی امکان داره " خطرناک" نامیده بشه؟ آیا اطلاق همچین لفظی میتونه نوعی ارزشگذاری بر سبک و سیاق یک رابطه باشه؟

۶ نظر:

aMiN گفت...

ببين به نظر من اين چنين روابطي يك رابطه دو طرفست و فقط راضي بودن قلبي طرفين شرط كافي و لازمه و بقيش ديگه كشكه

دنیای متفاوت گفت...

من فکر می کنم تو بحث رابطه جنسی اخلاق بیشتر به صورت فردی مطرح میشه تا دونفره. یعنی این جوری مطرح میشه که هر کدوم از طرفین سعی می کنه تو اون چهارچوب اخلاقیه خودش عمل کنه حین رابطه. و این چهارچوب همون چیزیه که تحت عنوان فانتری ها و لذت ها و ... بروز میکنه. خوب هیچ ارگانی نمی تونه این چهارچوب رو تعیین کنه چون خیلی فردیه. اما متاسفانه می تونه از طریق آموخته ها روش تاثیر بذاره. مثلا وقتی تو یه جامعه اورال یا آنال به عنوان یک عمل کثیف یا غیر اخلاقی معرفی شه خوب این امر روی چهارچوب های اخلاقیه فردی که متاثر از اون جامعه است تاثیر میذاره.

فرید صلواتی گفت...

از این زانتیا نگرانم !!!!!

woman گفت...

سلام من بهتون ايميل زدم. اميدوارم كه رسيده باشه. اگر اينطوره بهم اطلاع بديد.مرسي

لیلا: من ایمیلتون رو جواب دادم.

سعید گفت...

با عرض سلام خدمت همه دوستان
در رابطه با این مسئله در جامعه ما سکس یک حرکت غیر اخلاقی تلقی میشه و همه باید از این کار حذر کنند البته به نظر من دو فرد وفتی به رابطه سکس میرسند که اخلاق رو کاملا رعایت می کنند تا به این رابطه میرسند روابط دوستی دو جنس با اخلاق شروع میشه و حدو مرز این روابط به نسبت اعتقادات طرفین باید به دست افراد باشه ،عشق از اخلاق تشکیل میشه و پایه اصلی یک رابطه اخلاقه زیاده روی در این امر و هوس بازی میتونه آثار نابهنجاری داشته باشه و در این صورت رابطه غیر اخلاقی معنا پیدا می کنه.

cameel گفت...

من با ژاله موافقم