۱۳۸۶ آبان ۵, شنبه

مالزی

من هنوز زنده ام و از سواحل دریای آندامان که فوق العاده زیباست مینویسم.ازجزیره پننگ در کشور مالزی.  منظره اتاقم رو به دریاست و فوق العاده منظره زیباییه که هر روز صبح از دیدنش کلی انرژی میگیرم.

اینجا یه سری از فمینیستهای معروف از کشورهای اسلامی برای ارایه یک دوره آموزشی برگزار کردند که من خیلی ازش لذت میبرم. دیدن این همه آدم معروف از جمله شارلوت بانچ که ازبنیان گزارهای جنبش جهانی خشونت علیه زنانه خیلی هیجان انگیزه.کارگاه فوق العاده فشرده است و از صبح ساعت 9 صبح تا 6 بعد ازظهر طول میکشه. بعضی بحثها اینقدر داغه که شرکت کننده ها خستگی یادشون میره و باعث میشه که کلاس دیرتر تموم بشه. از بودن با همه این آدمها انرژی میگیرم و کلی امیدوار میشم که همیشه میشه رو به جلو حرکت کرد.

اینجا آدمهایی با عقاید مختلف دور یک میز نشستند و تجربه هاشون رو از کشورهاشون با هم تقسیم میکنن. به هم یاد میدن که در شرایط مختلف چه استراتژیهایی به کار بسته بشه. گاهی این تجربه های موفقه و گاهی ناموفقه. اینکه همه این آدمها از کشورهایی میان که با قوانین اسلامی سرو کار داره به اونها این امکان رو میده که زبان مشترکی برای صحبت داشته باشن. زنهایی که انرژی فوق العاده دارن و همزمان در چند زمینه مختلف کار میکنن و خستگی ناپذیر به نظر میان.

هر وقت که امکان استفاده از اینترنتم بیشتر بود حتما بیشتر از این دوره مینویسم. عکسهام هم سعی میکنم به زودی اینجا بذارم.

۷ نظر:

کاوه گفت...

جالب بود. بیشتر بنویس.

sepid گفت...

salam zimne tabrik baraye hozooretoun dar chenin jaygahi azimi mikham baram mail bezanid va begid ke chetori ta in marhale pishraftid mikham roozi chenan femeniste bozorgi sham ke bezanam rooye daste khanome banch arezooye movafaghiat tooye in hamayesho baratoun daram felan..

sara گفت...

ye sar ham daneshgah USM bezan , to penang hast va ye center motaleat zanan dare , daneshgah kheli khubi hast

لیلا: مرسی از اطلاعاتت سارا جان! اتفاقا یکی از مدرسینش جز شرکت کننده ها است.

فاطمه گفت...

خوشحالم كه چنين فرصتي برايت پيش آمده. هر وقت كه تونستي از مطالب ارائه شده بيشتر بنويس . موفق باشي. دلمان حسابي تنگ شده خانوم.

ماکان گفت...

این واژه ضد هرزت منو کشته! بابا فمینیست! امیدوارم تجارب خوبی از این دوره کسب کنی!

يه‌دوست گفت...

خوشحالم يك ايرانی به معنای واقی خوشحال است... :)

نسيمك گفت...

واي چه عاليه. تو رو خدا زودتر از بحث هايي كه اونجا مطرح شده بيشتر بنويس.