۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

ضد امپریالیست طرفدار دیکتاتور

این روزها شنیدن اخبار ناخوشایند دستگیری ها و کشتارها کم باعث آزارت نمیشود.  اضافه کنید به این اخبار  عکس العمل و سخنان بعضی از "دوستان" و " روشنفکران چپ" عزیز  ساکن در "غرب" را که چنان محو سخنان پوپولیستی احمدی نژاد شده اند  که به راحتی چشمشان را به آنچه در ایران میگذرد بسته اند و فقط شعار میبنند،بدون اینکه تجلی عملی آن شعارها را با پوست و گوشتشان حس کنند. چیزی که من اسمش را غرب فوبیا میگذارم اینقدر در وجود این دوستان رخنه کرده است که حاضرند به خاطر دهن کجی به غرب هم که شده در برابر هر حکومت دیکتاتوری در کشورهایی که سرکردگانشان به ظاهر بر طبل ضد غربی میکوبند سر تعظیم فرود بیاورند.  علاوه بر آنها بعضی از "دوستان" عرب و خاورمیانه ای و آمریکایی هم به این جمع پیوستند. کسانی که نه هیچوقت ایران بوده اند و نه دانسته ای درباره ایران دارند نشسته اند و میگویند که ایرانیها باید به این نتایج گردن بنهند و حالا که در خیابانند حتما دست عوامل غربی در کار است. این بیماری فوبیا اینقدر در وجود اینگونه افراد نفوذ کرده است که سرکوبی هر گونه جنبش مدنی و حتی کارگری را نیز زیر سیبیلی رد میکنند تا مبادا گزندی به دولت و شخصیت عوامفریب این کشورهای به ظاهر ضد غرب توسط رسانه های غربی  وارد نشود. البته این دوستان ظاهرا فقط غرب را آمریکا و اروپا میدانند و نمیبینند که چطور روسیه بسی بدتر از آن دو به جان این کشور افتاده است و پوپولیست " ضد صهیونیست" و "ضد غرب" چطور دارد به آن  باج میدهد. حداقل همه میدانیم روسیه ید طولاتری در دخالت در امور داخلی ایران و اشغال کشور دارد و یادمان نرفته هست که قزاقهای روسی بودند که با به توپ بستن مجلس استبداد صغیر را راه انداختند.

این دوستان ظاهرا نمیتوانند بین عقاید "ضد امپریالیستیشان" و "ضد دیکتاتوریشان" موازنه برقرار کنند. به راحتی به سمت مقابل غش میکنند. تئوریهای علمی را جلو میکشند و میخواهند ملت بر اساس آنها،  به هر سرکوبی تن بدهد. من نمیدانم آدم چطور میتواند چشمانش را بر  روی قابلیت هایی که برای  کشتار  و  خشونت  و دستگیریها و شکنجه ها وجود دارد ببندد  و این قابلیت ها را در خدمت مردم ببیند و در عین حال برای مصیبت ملت های دیگر به عزا بنشیند.

۱۲ نظر:

کاوه گفت...

گاهی تلوزیون ایران با اینگونه افراد مصاحبه می کند، فکر می کردم ساختگی است.

محمد جواد شکری گفت...

جدی جدی همچین آدم هایی هم وجود دارن؟/
لیلا: به میزان قابل توجهی محمد جواد جان.

حضور گفت...

به هر حال تاریخ داره تکرار میشه و شاید فقط یه مقدار شکلش عوض شده باشه. باید منتظر بود و امیدوار برای ایرانی سبز بدون لمپن ها ، دروغگوها و . . . ها !!!

محمد گفت...

هرچند ...

محمد گفت...

سلام
من فکر می کنم دیکتاتور هرکسی است که می خواهد نظر خودش را بر دیگران تحمیل کند. احمدی نژاد یا من یا شما یا ...

محمد گفت...

دروغگو هم هرکسی می تواند باشد که واقعیت هارا تحریف می کند؛ احمدی نژاد یا من یا شما یا ....

ليلا:من یا تو اگر دیکتاتور باشیم چون هیچ قدرتی نداریم نمیتوانیم به کسی صدمه بزنیم. ولی رییس جمهور بودن و دیکتاتور بودن یعنی زندگی خیلی انسانها را نابود کردن با قدرت اسلحه که در دست دارد..

محمد گفت...

نویسنده ای که با نوک قلمش اندیشه انسان ها را می تواند نابود کند، اثر تخریبی اش بیشتر است یا گلوله (هرچند که من با شلیک حتی یک گلوله هم موافق نیستم در چنین مواردی)؟

محمد گفت...

لیلا خانم! سلام
من منتظر کتاب هستم.
متشکرم.

شب‌گیر گفت...

سلام لیلا خانم
من فکر میکنم بهتر باشه دوست عزیزمون، جناب محمد آقا واژه‌ی "پروپاگاندا" را در اینترنت سرچ بفرمایند تا ببینند که چطور تمام حرکات آقای دکتر ا.ن مطابق با روش های پروپاگاندا است...

Arash گفت...

دوست عزيزي كه سوالاتي را طرح كردي كه انگار نمي داني فرق ديكتاتور با يك آزاديخوه و مردم گرايي واقعي كيست شما يا خائن هستيد يا جاهل

محمد موری گفت...

سلام لیلا خانوم
خوشحالم که وبلاگ هم فامیلمو خیلی اتفاقی دیدم
امدوارم موفق باشی

شبرو آزاد گفت...

فعلا که به احمدی نژاد رای داده اند.
من گمان می کنم اگه مردم ایران از چنان شعوری برخوردار می بود به وی رای نمی دادند!