۱۳۸۷ مرداد ۱۱, جمعه

اینجا خیلی متفاوته

نمیشه گفت اروپا بهتره یا آمریکا. به نظرم کار عبثی اگر بخواهیم چنین مقایسه‌ای انجام بدیم. ولی واقعیت اینه که کاملا متفاوتن.

اولین چیزی که اینجا توجهم رو به خودش جلب کرد اینه که آمریکاییها سعی کردن برای همه چیز راحت‌ترین و سهلترین راه رو پیدا کنن.

سیستمی به نام درایو ترو (Drive Through)  رو من برای اولین بار در عمرم اینجا دیدم و شنیدم.

این سیستم برای همه چیز از غذا گرفتن تا بانک رفتن یا دارو گرفتن استفاده میشه. بدون اینکه از ماشین پیاده بشی سفارشت رو میدی و همونطور که تو ماشین نشستی سفارش رو می گیری. یعنی ساده ترین روش ممکن.

اینجا به دلیل زیادی زمین، حداقل در شهرهایی غیر از شهرهای بزرگ،  نگرانی جای پارکینگ و پول پارکینگ وجود نداره. در حالی که تو اروپا  همیشه یک معضل جای پارک پیدا کردن و گرون بودن اونه.

به نسبت اروپا اینجا همه چیز در ابعاد بزرگتره. بیشتر سوپر مارکت‌ها چند برابر یک سوپر مارکت اروپاییه. من الان سعی میکنم یک شهرستان اینجا رو با یک شهرستان اروپایی مقایسه کنم.

من اینجا هنوز کسی رو ندیدم  که قدم زنان به سمت مرکز خرید بره. برای رفتن به همه جا ماشین استفاده میشه. البته فاصله‌ها زیاده و پیاده رفتن،تو این هوای گرم و شرجی که من دارم اینجا تجربه میکنم،‌خیلی خوشایند به نظر نمیاد.

به همین دلیل استفاده زیاد از ماشین،‌به نظرم نیاز هر روزه به ورزش بیشتر احساس میشه، چون در غیر این صورت اضافه وزن اجتناب ناپذیره.

یک مورد دیگه‌ای که اینجا جلب توجه میکنه زیادی تابلوها در کنار بزرگراههاست که بیشترش تبلیغات انواع فست فودهاست که تعدادشون کم هم نیست.

فکر کنم اینجا کشور فست فودهاست.

۹ نظر:

خانه ای از شن و مه گفت...

تمام چیزهایی که تو اروپا می شه دید (با همه عظمتش)، در مقایسه با آمریکا مثل یه ده در برابر یه شهره. که تا آدم نره آمریکا متوجهش نمی شه.
ولی
هنوز آمریکا یه چیزی کم داره.
روح زندگی

تنهاترین گفت...

مدتها بود میخواستم پستی در این مورد بنویسم اما به دلیل آمریکایی شدن شدید و همون راحت تر و سهل تری موضو ع و اینا اونقدر صبر کردم تا شما زحمتشو کشید : دی

تنهاترین گفت...

ضمنا یادم رفت بگم با این دوست عزیز در مورد مثال ده و شهر اصلا موافق نیستم..... مدت هاست ساکن آمریکام و به اروپا هم سفر کردم .. به نظرم مزیت های اروپا خیلی بیشتر از روح زندگیه .... خیلیییییییییییییییییییی اینجا روح زندگی نداره ولی خیلی چیزای دیگه هم مثل اروپا نداره مثل سرویس پاپلیک ترنسپورتیشنی که اروپا داره، نظمی که داره ، قانونمندی که داره و خیلی چیزای دیگه که واقعا اینجا جاش نیست .. شاید به زودی مطلبی نوشتم...

Kiana گفت...

منم هلند زندگی میکنم و واقعا باید اعتراف کنم که در برابر امریکا یک ده کوره بیشتر نیست. در ضمن من که تا الان متوجه روح زندگی خاصی در هلند نشدم (در آلمان و فرانسه البته چرا). به نظرم هلند فقط یک چیز از امریکا بیشتر داره اونم مردم و دولت نژاد پرسته.

Naghmeh گفت...

Be shahre fast food ha khosh amadi...:))

محمد جواد شکری گفت...

من که هنوز از ایران خارج نشدم :دی!!!

سحر گفت...

شنیدم که دیسیپلینی که اروپایی ها دارن تو آمریکا ازش خبری نیست...

نازی گفت...

ترجیح میم فقط این نگاه قشتگ جامعه شناسانت رو بخونم:)

نسیمک گفت...

من هر وقت ایشالا جورج بوش طلبید یا سارکوزی و بقیه طلبیدن و دیار فرنگ رو دیدیم، واستون در این مورد نظر میدیم:)