۱۳۸۶ بهمن ۳, چهارشنبه

برام کشورم مهمتره

من نمی تونم مثل نازلی بشینم فکر کنم که بیچاره زنها و بچه ها و مردمی که تو غزه دارن از دست این اسرائیلی های فلان فلان شده ها چه می کشن. نه اینکه اونها مهم نیستن. نه اینکه چون اونها عربن و من فارس و نه به هیچ دلیل تبعیض آمیز دیگه ای. فقط به این خاطر که من کشوری دارم که هزار و یک بدبختی داره که باید بهش فکر کرد و به نظر من مهم تره. به خاطر اینکه برای من مهم تره که به این فکر کنم که دوستم تو شاهرود دو ماه گاز نداره و خودش و خانواده اش مادربزرگ پیرشون پدرشون در اومده و دارن رسما یخ میزنن. به خاطر اینکه برام مهمتره که اون پسر دانشجوی بدبخت تو زندان خودکشی میشه. چون برام مهم تره که نه تا زن گوشه زندان به انتظار روز سنگسارشون نشستن و خون گریه میکنن. چون برام مهمتره که دوستام یا در زندانن یا تحت بازجویی. چون برام مهمتره که زنهای اون مملکت توی 30 سال گذشته هر روز از ترس گیر دادن به روسری و مانتو و کفششون نتونستن با خیال راحت تو خیابونهای اون مملکت قدم بزنن. آره اگه این اسمش خود خواهی و یا ملی گرایی و فقط به فکر خود و کشور بودن اسمشه من مشکلی ندارم که بهم بگن خودخواه. من به نظرم وضع روزنامه نگارهای اون مملکت که جرات ندارن یه کلمه مطلب انتقادی بنویسن و یا اصلن به آینده شغلیشون امیدوار باشن مهمتره.

من 30 سال هر روز تو تلویزیون از مردم فلسطین و بدبختیهاشون شنیدم. مهمن، نگران کننده وضعیتشون. ولی مملکتم برام مهمتره.من برام مهمتره وضع اون روزنامه نگاری که باید آواره یک کشور اروپایی شه واسه اینکه تو ایران جونش در خطر بوده. و زندگی آیندش نامعلومه.

شاید من هم اگر روزی از همه اینها خلاص شدم به غزه و بچه هایش فکر کنم.

۸ نظر:

مجید گفت...

موافقم.

كاوه گفت...

درسته كه داره اين اتفاقات تو فلسطين ميفته، ولي صد جاي ديگه دنيا هم همين اتفاقات داره ميفته، طرح بحث فلسطين فقط به دليل ناتواني در حل مشكلات مملكت خودمونه و رد گم كردنه.
بحثت كاملا درسته.

NemoGoody گفت...

سلام

کاملا موافقم همیشه گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

نسرین گفت...

این رمز و این حرفا چیه باید وارد کنی واسه نظر؟ با کلاسه! برای من قرمه بود:GHORMEH
هاها.
با حرفات کاملا موافقم و درکت می کنم

Rose گفت...

pas shoma ageh Iran baratoon mohemeh kheili vaghtetoono darid talaf mikonid az zanayeh khatneh shode o,... harf mizanid,ya hoghooghe zanan...zanane Ghaze zan nistand?!

leila گفت...

leila jaan ,bahaat kamelan movafegham......movafagh bashi

پلنگ زخمی گفت...

من مخالفم . این طور فکر کردن باعث میشه هیچوقت کاری انجام نشه . آیا ما میتوانیم بگوییم چون مردم گرسنه اند کتاب چاپ نشود و با پولش مردم سیر شوند ؟ به نظر من نه . چه ایرادی دارد که همه کارها به موازات هم باشد . ما با درآمد سرانه 3900 دلاری نمیتوانیم نیم نگاهی به فلسطین بیندازیم ؟ پس پاکستان با درآمد سرانه 900 دلاری باید دنیا را طلاق بدهد! این که حکومت ایران دیپلماسی غلطی دارد ربطی به ظلمی که به مردم فلسطین میشود ندارد.

مصطفي گفت...

هر چيزي كه سياست در اون دخيل باشه نفرت انگيزه
هم نوع دوستي زيباست اما سياست كثيف
مفهوم بلاگ شما بنظرم ميشه همون ضرب المثل قديمي
" چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است "