۱۳۸۸ فروردین ۲۸, جمعه

دلارا دارابی

بنا به اخبار دو روز دیگه بیشتر به اعدام دلارا دارابی نمونده. فکر کنم داستان دلارا رو دیگه همه میدونن. دختری که به قتل یکی از بستگانش متهم شده در حالیکه بارها اعلام کرده که این کار رو انجام نداده. دلارا شش سال رو در زندان گذرونده و وقتی به جرم ارتکاب به قتل دستگیر شد 17 سال بیشتر نداشته. طبق کنوانسیون حقوق کودک ایران تعهد کرده که افرادی که رو در سنین زیر 18 سال مرتکب جرم میشن به اعدام محکوم نکنه ولی ظاهرا خیلی مسئولان خودشون مکلف به پیروی از این کنوانسیون نمیدونن.

تنها کاری که میشه در این روزهای آخر میشه انجام داد ظاهرا درخواست از خانواده مقتول برای بخشش دلارا هست.شاید پراکندن خبر نیز بتونه کمکی کنه. نمیدونم. فعلا که ظاهرا کاری بیش از این دست ما برنمیاد.

مرتبط

دلارا در ویکیپیدیا

وبلاگ وارش ( آسیه امینی به طور جدی این پرونده را تا کنون پیگیری کرده است)

وبلاگی برای نجات جان دلارا

۷ نظر:

کاوه گفت...

مقتول چند ساله بوده؟
لیلا: سنش رو نمیدونم. تا اونجایی که یادم میاد اون اوایل میگفتن پیرزن بوده ولی دقیق نمیدونم. هر چی بوده این دلارا خیلی خیلی جوونتر از اونه. و از اون مهمتر حکم اعدام برای نوجوونها صادر کردن خلاف کنوانسیونهای بشره. اگر چه خود حکم اعدام رو هم خیلی از کشورهای جهان دیگه اجرا نمیکنن و منسوخ کردن.

تابش گفت...

bache ha delara ye nabeghe,va yek 2khtare bigonahe,hadese khabar nemikone.on jorme doost pesaresho ke on moghe 20sal dasht paziroft,chon fekr nemikard ye nojavane 17 sale edem beshe.komakesh konim

anonymous گفت...

khob Dge harchi bood tamoom shod, delara ham e'dam shod, man vaghean motasefam !

رها » Blog Archive » پایان گفت...

[...] دلارا اعدام شد . [...]

samirad گفت...

من عقیده دارم هر کسی قتل بکنه باید قصاص بشه کسی که ارزشی برای زنده ماندن دیگران قایل نیست سزایش مرگ است ضمن اینکه قتل جرمی است که از هر کسی بر نمی اید وقاتل ازاد شده یک خطر برای جامعه است

mohammad گفت...

این دختر خانم با نقشه قبلی اقدام به قتل کرده نه سهوا یا از روی عصبانیت پس قصاص مجازات مناسبی است

کترین گفت...

salam

doost daram bedoonam khoonevadeye maghtool alan aramesh daran pas az edam delara?

ba koshtan delara oon khanoom zende shod?

mitoonest habs abad begire

oon khoonevade fek nakardan age yekdarsad faghat yek darsad eshtebah konan....

لیلا: خوب میدونید که اگر خانواده مقتول رضایت میداد دلارا آزاد میشد. طبق قوانین ایران حبس ابد نمیگرفت. یا اعدام میشد یا دیه میدادن و آزاد میشد.